czwartek, 25 kwietnia 2013

Tradycyjne imiona holenderskie

Dzisiejsza Holandia to wielki międzynarodowy kocioł, stąd i imiona najczęściej spotykane na ulicy zazwyczaj nie są typowo holenderskie. Chcę tu jednak kilka słów napisać o tych typowych imionach, które wyrażają w jakiś sposób niderlandzkie klimaty i kulturę.

Do tych najprawdziwszych i najbardziej holenderskich zalicza się:
1. Daan,
2. Jesse,
3. Levi,
4. Sem,
5. Thijs.
To zestaw dla chłopców.

Dla dziewczynek zaś jest następujący:
1. Lieke,
2. Lisa,
3. Lotte,
4. Sanne.

Krótkie imiona, prawda? Zwłaszcza jak porównamy z naszymi tradycyjnymi Kazimierzami, Zdzisławami, czy Przemysławami ;) A już szczytem minimalizmu, z którym się spotkałam, były imiona Bo i Ko - i to nie żadne skróty, ale oficjalne formy!

Czasy się jednak zmienianą, a razem z nimi i moda na imiona. Najpopularniejsze imiona tego roku to:
1.Tess,
2. Emma,
3. Julia,
4. Sohpie,
5. Saar
dla dziewczynek.

Nowonarodzeni chłopcy natomiast zostają najczęściej obdarzeni takimi imionami, jak:
1. Daan,
2. Braam,
3. Finn,
4. Luuk,
5. Sem.

Wszystkie dane za: http://www.voornamelijk.nl

Podoba Wam się któreś?

Ja jednak wolę polskie wersje, choć te powyżej cenię za prostotę i zwięzłość, która mi bardzo ułatwiała życie w pracy i w kontaktach ze znajomymi. Niestety, nie mogłam odpłacić się tym samym ;) Dla wielu Dorota była za trudna do zapamiętania. I tak powstała Dora :)

2 komentarze:

  1. świetna strona, skorzystalam z gramatyki i nie tylko, bardzo ciekawie zredagowane, czekam na nowości :) pozdrawiam serdecznie

    karolina

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam rodzinę w Holandii i cieszę się, że mogłam skorzystać kilkukrotnie ze strony. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Podziel się ze mną swoją opinią - z przyjemnością przeczytam Twój komentarz :) Podpisz się jednak proszę, zwłaszcza jeśli oczekujesz odpowiedzi.